4 Faults Found:
00576 - Terminal 15
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
00883 - Ignition Switch (D) Terminal S
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
00884 - Ignition Switch (D) Terminal X
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
01744 - Ignition Switch Terminal P (D)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Zero objawów, całość wyszła podczas rutynowego skanowania.
Auto pali bez problemu. Po wyczyszczeniu błędów nic nie pokazało się ponownie. Po przejechaniu 5 km i ponownym skanowaniu również czysto.
Jakieś 1,5 miesiąca temu auto było na przeglądzie i miało również testowany akumulator.
a po co już teraz? to może jeszcze pochodzić sporo czasu
zdejmujesz obudowę górną, potem dwie śruby od czoła kierownicy i jedna od dołu
kostka jest jednorazowa, ponieważ przy wyciąganiu się połamie
Dal potomności podaję numery części które pasują:
1K0905865 - część która była w aucie
1K0905865A - część wycofana w 2013 roku
1K0905849B - część najnowsza
Wszystkie są zamienne względem siebie. Cena za kostkę z literką B to 157,50, przynajmniej ja tyle płaciłem.
Wymiana jest banalna i zajmuje 15 minut pod blokiem Z narzędzi potrzeba kartę bankomatową, torxa T25 oraz 2 spinacze do papieru grube Karty używamy do zdjęcia górnej osłony kolumny kierowniczej, zaczepy nie stawiają oporu ale należy zaczynać od części znajdującej się bliżej kierownicy. Następnie odkręcamy śrubę T25 od spodu dolnej osłony. Teraz kręcimy kierownicą w lewo i odkręcamy ukrytą tam śrubę T25 a następnie kręcimy w prawo i analogicznie odkręcamy śrubę T25. Do wyjęcia kostki należy wcisnąć spinacz w dwa miejsca (na nowej kostce będzie widać zaczepy).
Nową kostkę należy ustawić w położeniu takim jakim była stara kostka (chodzi o ten wichajster w centralnej części kostki). Całość składamy w odwrotnej kolejności.
I teraz pytanie do mistrzów. Czy trzeba po wymianie kasować błędy tzn. czy odłączenie kostki spowoduje pojawienie się błędów w sterowniku? Dodam że nie odłączałem aku do wymiany
Komentarz